Broedsessie
Tijdens een broedsessie stellen we een strategische vraag van een klant centraal. Met de complete Beter Koersen ploeg ‘broeden’ we op de vraag, in aanwezigheid van de ondernemer of manager waar de vraag speelt. De workshop duurt ca. 2 uur, waarin we met z’n allen volgens een aantal stappen de vraag analyseren en oplossingen verkennen.
Alle hens aan dek
Wij zijn compleet met onze ploeg en de gast laat zich vaak vergezellen door een aantal collega’s die daardoor direct de energie meekrijgen. Er ontstaan energie en inspiratie, door de diversiteit van het gezelschap worden allerlei kanten worden belicht.
Op welke strategische vragen is al ‘gebroed’?
Vele klantvragen hebben reeds zo’n broedsessie doorlopen. Bijvoorbeeld een drukkerij die het grafisch ontwerp binnen het bedrijf sterker wil organiseren, een grote retail organisatie die een fusie zo goed mogelijk wil uitvoeren of een transportbedrijf dat zo snel groeit dat zij daar een plan voor wil hebben.
Succesaanpak
We hanteren een min of meer vaste aanpak waardoor de denkkracht van alle aanwezigen zoveel mogelijk wordt ingezet.
We beginnen met de context van het bedrijf en de vraag, deze worden geïntroduceerd door onze gast. In een vragenspel verduidelijken we deze samen. We introduceren vervolgens de methodiek die wij zullen hanteren zodat onze gasten hiermee opgelijnd zijn. In meerdere parallel groepen gaan we aan de slag met de vraag, elke groep vanuit een ander perspectief. Deze delen we samen aan onze gasten, en op basis van hun reacties trekken we samen conclusies en acties naar de toekomst.
Eindresultaat
De resultaten zetten we op de flip-over, uitgesplitst naar verschillende aandachtsgebieden. Deze opsomming is voor de gasten een hele waardevolle kapstok is voor hun toekomstige acties.
Aanmelden gratis broedsessie
Interesse in een gratis broedanalyse van een klantcase? Meld je aan via het contactformulier of neem contact met ons op. Uit de aanmeldingen selecteren we de mooiste klantcases.