Positiviteit beweegt!

Blogs

De Beter koersen blog. Over actuele visies, opinies, kennis en ervaringen over organisatieadvies, human resources en personeel & organisatie. Vanuit onze specialisaties beschrijven we cases en ontwikkelingen in ons vak. Scherp, humoristisch of treffend: deel jouw mening op onze visie!


 

Het gedrag van de medewerker bepaalt het succes van het bedrijf

Leuk dat ik zomaar gebeld werd door een journalist van de Trouw, in verband met hun reeks over werkgeluk. Over de vijf pijlers van werkgeluk, daar had hij al meer informatie over vergaard, dat is inderdaad geen rocket-science. Maar dat het een keihard business thema is, daar had hij niet eerder bij stilgestaan en mijn…

Kernwaarden samen vaststellen met Kernwaardenspel

Wat zijn kernwaarden voor jouw bedrijf of organisatie?

Wat zijn kernwaarden in organisatie of bedrijf?

Kernwaarden zijn korte, bondige beschrijvingen van idealen die collectief worden nagestreefd en belangrijk gevonden worden. Meestal worden kernwaarden zo gekozen dat ze één woord bestaan, een moreel doel omschrijft en op een of andere wijze het gevoel raakt.

Peloton Beter Blijven

Bewegende community – Gluren bij de buren

In zijn NRC-column stond managementgoeroe Ben Tiggelaar laatst stil bij een stille aardverschuiving in adviesland. Moraal van zijn verhaal: bedrijven huren steeds minder vaak externe consultancybureaus in, omdat managers en ondernemers zelf de mensen, technieken en systemen in huis hebben om hun managementvraagstukken op te lossen.

Parallelle kwaal ondernemerschap

Vlog: Ondernemers & de parallelle kwaal

‘Dokter’ Joep Firet over ‘De parallelle kwaal’ van ondernemers. Boodschap: Blijf niet vast zitten in je eigen kernproces van je onderneming maar ga eens ‘Op safari’ en kijk ook eens buiten je sector om trends te verkennen.

VVP artikel ken je klant

Het onweerstaanbare klantaanbod

Elke dag ga je in gesprek met klanten over een van de meest intieme zaken in hun leven: geld en hoe ze hiermee omgaan. In veel gevallen gaan we snel over tot de praktijk en pakken we de ‘cijfers’ erbij. Heeft gunnen iets met ratio te maken? ‘Hoe beter jij de behoefte van de klant begrijpt, hoe dichter je bij hem of haar kunt staan’. Kortom: maak kennis met je klanten!

verandermanagement & HR

Op stoom met verandermanagement & HR

Onlangs bereikte ons de vraag om mee te denken over het neerzetten van een Shared Service Centre. Met stoom en heet water zou dat gaan gebeuren. Vraag: we hebben iets nodig op het gebied van HR en verandermanagement! Spanning op de driehoek Deze vraag riep weer allerlei herinneringen op aan eerdere projecten rondom Shared Service…

×
Bert Koersem: lachend leiderschapstheater

Nieuwsbrief + kortingscode € 10,- Managementboek

Bert Koersem en het lachend leiderschap

Ook Positief Koersen met je organisatie? Laat je inspireren!

    ×

    Neem contact op