Positiviteit beweegt!

Blogs

De Beter koersen blog. Over actuele visies, opinies, kennis en ervaringen over organisatieadvies, human resources en personeel & organisatie. Vanuit onze specialisaties beschrijven we cases en ontwikkelingen in ons vak. Scherp, humoristisch of treffend: deel jouw mening op onze visie!


 
klantbeloftes

Praktijklessen voor nieuw gedrag in organisaties

Door Joep Firet Praktijklessen voor nieuw gedrag in organisaties bij Bouwbedrijf Bekman Hoe vaak horen wij bij onze klanten de verzuchting: ‘We moeten in ons gedrag de klant meer centraal stellen’. Hoe krijgen we nieuw gedrag in organisaties? Na talloze projecten wordt het steeds duidelijker: het echte, welgemeende klantgedrag ontstaat alleen van ‘binnenuit’ en is…

strategiekaart Melis

Hoe maak je een succesvolle strategiekaart?

Dit voorjaar staat bij Melis Logistics helemaal in het teken van het 1000-dagen doel. Dit gebeurt aan de hand van de strategiekaart, die helder maakt hoe daar te komen. In een strak ritme hebben we samen daaraan gewerkt en de lessen daaruit delen we in deze blog – Joep Firet, adviseur Beter Koersen

Wagenborg_Zoom meeting

Bekijk het eens door eens andere bril!

Vanuit welke BRIL – PERSPECTIEF – kijk jij naar de toekomst van je bedrijf? Tijdens een interactieve ONLINE meeting met een klant maakten we in grote (65 pers.) en break-out rooms (5 pers.) plannen voor de toekomst, iedere kleur bril betekent een ander perspectief. Bekijk je bedrijf ook eens door een andere bril!

Peloton Beter Blijven

Bewegende community – Gluren bij de buren

In zijn NRC-column stond managementgoeroe Ben Tiggelaar laatst stil bij een stille aardverschuiving in adviesland. Moraal van zijn verhaal: bedrijven huren steeds minder vaak externe consultancybureaus in, omdat managers en ondernemers zelf de mensen, technieken en systemen in huis hebben om hun managementvraagstukken op te lossen.

VVP artikel ken je klant

Het onweerstaanbare klantaanbod

Elke dag ga je in gesprek met klanten over een van de meest intieme zaken in hun leven: geld en hoe ze hiermee omgaan. In veel gevallen gaan we snel over tot de praktijk en pakken we de ‘cijfers’ erbij. Heeft gunnen iets met ratio te maken? ‘Hoe beter jij de behoefte van de klant begrijpt, hoe dichter je bij hem of haar kunt staan’. Kortom: maak kennis met je klanten!

×
Bert Koersem: lachend leiderschapstheater

Nieuwsbrief + kortingscode € 10,- Managementboek

Bert Koersem en het lachend leiderschap

Ook Positief Koersen met je organisatie? Laat je inspireren!

    ×

    Neem contact op