Positiviteit beweegt!

Cultuur en Gedrag in organisaties veranderen

Gedrag in organisaties

Uiteindelijk komt wat jij, je mensen en je klanten doen en gedaan krijgen neer op GEDRAG. Zo ook het leiderschap in je organisatie. Het is het GEDRAG van de leidinggevenden om GEDRAG van anderen te beïnvloeden richting de organisatiedoelen. Hoe kun je gedrag veranderen? Hoe kun je sturing geven aan gedrag in organisaties?

Je krijgt de medewerkers die je verdient

We doen wat we doen omdat we verwachten dat het ons oplevert wat we willen. Gedrag komt voort uit wat we denken, voelen, willen, kunnen en vinden. In een organisatie wil je dat het gedrag van de medewerkers de doelen van de organisatie dient. Dat gebeurt lang niet altijd optimaal. Onze ervaring is dat dat meestal niet ligt aan de medewerkers, maar aan de organisatie. Je krijgt het ongewenste gedrag omdat de organisatie daar onbedoeld tot aanzet.

Carlijn Holtrop

Carlijn Holtrop. Adviseur. "Ieder mens is goed zoals hij of zij is èn heeft de mogelijkheid zich te ontwikkelen. We zitten allemaal boordevol onbenutte mogelijkheden. Ik help mensen en teams om hun potentieel wakker te maken.”

Mail Carlijn
Pieter Rop

Pieter Rop, adviseur: "Mijn passie is mensen met elkaar verbinden, zodat ze elkaars behoeften zien en beter samenwerken, plezier hebben met elkaar en hun eigen talenten ontplooien."

Mail Pieter
Patrick Steggerda

Patrick Steggerda. Adviseur en eigenaar Beter Koersen. "Ik geloof sterk in een aanpak waarbij we de medewerkers en de klanten vragen mee te doen. De crowd weet alles!"

Mail Patrick
Stel een vraag

Organisatiecultuur: wat gaat wèl goed?

Door de ongeschreven regels van de organisatie te onderzoeken wordt veel duidelijk; de cultuur van een organisatie tekent zich af in het gedrag van de mensen. Het is daarbij heel effectief om met de medewerkers eerst te kijken naar wat er goed gaat. ‘Positiviteit beweegt’!. Vanuit vertrouwen kun je ook onder ogen komen wat beter kan. Wat wìllen we eigenlijk met zijn allen? En wat willen onze klanten? Niet alleen de directie, maar iedereen in de organisatie moet zich dat afvragen.

Cultuur veranderen met een stappenplan

Wij specialiseren ons in werkvormen die de hele organisatie bij het proces betrekken. Het stappenplan is van en voor iedereen. Verandertrajecten werken namelijk alleen als de aanpak helemaal in lijn is met de gewenste cultuur en het gedrag waar de organisatie naar toe wil. Wat beweegt ons, ons allemaal in deze organisatie? Hoe kunnen we vanuit een helder beeld en doorleefde kernwaarden van betekenis zijn voor onze klanten?

The product is in the process

We maken op basis van het Coherence gedachtengoed een samenhangend stappenplan voor de gewenste verandering. We organiseren dialoogtafels met medewerkers, doen klantonderzoek, geven inspirerende workshops en trainingen, we stellen met een max-mix werkgroep een gedragskompas op. Met kleurrijke, verrassende events bekrachtigen we de nieuwe koers. The product is in the process. Alleen als het nieuwe gedrag uit de juiste voedingsbodem voort komt, zal de verandering duurzaam zijn.

Workshops

Alle workshops 4

Klantcases

×

    Hartelijk dank voor uw interesse

    Als je het onderstaande formulier invult krijg je daarna een mail met een downloadlink.


    De Gedragskompas

    De Gedragskompas is een ideale dialoogtool voor de gewenste klantreis! Onze klantwaarde adviseur Joep Firet licht de kompas in deze video toe.



    Aan de slag met gedrag!

    We denken graag met je mee wat er in jouw organisatie nodig is om cultuur en gedrag bij te sturen. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek!

    Team Beter Koersen 2020
    ×
    Bert Koersem: lachend leiderschapstheater

    Nieuwsbrief + kortingscode € 10,- Managementboek

    Bert Koersem en het lachend leiderschap

    Ook Positief Koersen met je organisatie? Laat je inspireren!

      ×

      Neem contact op