Coherence tour-d’horizon

Klantcase: Erik Ticheloven van hoveniersbedrijf Green 2

 

1. Vraag
Ik sta met mijn bedrijf voor een ontwikkelsprong en wil graag inspiratie en advies over de richting die ik in zal slaan.
2. Doelstelling
In een korte Beter Koersen Broedsessie van 2 uur maken wij een tour-d’horizon

3. Aanpak
Wij hebben een standaard aanpak waarbij het Coherence gedachtengoed leidend is. De ondernemer geeft een korte inleiding over zijn strategische vraag en de context van zijn bedrijf. We maken van ons team -de ploeg- drie subgroepjes die (na een ronde met verhelderende vragen) ieder hun adviezen geven vanuit een ander perspectief. Deze noemen wij -indachtig Coherence- de levenslijn, het sociale systeem en het zakelijke systeem. Gezamenlijk en in gesprek met de ondernemer maken we er een synthese van.
Door de korte tijdsbestek (2 uur in totaal) is de aanpak treffend en effectief.

4. Resultaat
De ondernemer heeft vanuit drie perspectieven een krachtig advies gekregen over de toekomst van zijn bedrijf.

Telefonische reflectie van Eric Ticheloven op de casusbespreking:

Erik, mag ik je even een vraag stellen?
– Jazeker.
We hebben net een soort eh, we hebben jou als klantcasus gehad in onze ploegmeeting.
– Ja..
En we hebben jouw bedrijf eventjes ‘gefileerd’, maar het is nu afgelopen, hoe heb je het ervaren?
– Indrukwekkend!
Ja? In welke vorm was het indrukwekkend?
– In meerdere vormen, maar één dat jullie waanzinnig analytisch vermogen hebben, jullie kunnen heel goed doorgronden wat een ondernemer dwars zit, cq wat de uitdaging is.
Ja
– Maar ook waanzinnig goed omschrijven wat de oplossingen zijn.
Ok.
– En dat op een hele creatieve een waanzinnig snelle manier.
Snelle manier? Want?
– Ja, dat moet ik echt zeggen.
Ja?
– Op een gegeven moment kreeg ik kippenvel op mijn arm hoe jullie dingen beschreven.
Oké, want?
– Dat het zo diep ging..
Ja..
– En dat je op persoonlijk vlak heel heel diep ging maar aan de andere kant alles ook heel zakelijk bleef om te omschrijven.
Oké
– Dat vind ik fantastisch!
Ja, ok, dus in heel korte tijd hebben we jou kunnen helpen
– Jazeker
Om jouw vraagstelling op te lossen?
– Ja, ja, ik denk niet dat we hem al opgelost hebben maar wel heel duidelijk handvaten gegeven hoe ik het op kan lossen.
Kijk, dat is mooi om te horen! Dank je wel Erik!
– Graag gedaan!

Meer weten over deze casus of heb je zelf een casus? .
Elk kwartaal kiezen we een klantcasus uit die we in onze ploegmeeting behandelen en een gratis advies over uitbrengen. Interesse? Neem contact met ons op!

green2 Eric Ticheloven