Positiviteit beweegt!

Klantcases

 
Cultuur en gedrag Bekman

Hoe verander je cultuur en gedrag in organisaties?

Door Joep Firet Vijf lessen uit praktijkproject Bouwbedrijf Bekman Hoe vaak horen wij bij onze klanten de verzuchting: ‘We moeten in ons gedrag de klant meer centraal stellen’. Na talloze projecten wordt het steeds duidelijker: het echte, welgemeende klantgedrag ontstaat alleen van ‘binnenuit’ en is alleen in samenhang en vanuit visie te ontwikkelen. Aan de…

DOORBREKEN SYSTEEMGEDRAG

Er is eilandvorming en de communicatie binnen- en tussen de teams verloopt stroef. Om tot meer werkplezier en prestatieverbetering te komen richten we ons op het systeemgedrag binnen de groep van teammanagers. Hierdoor werd het bewustzijn over hun eigen teamgedrag vergroot. Hierbij maken we gebruik van het Operational Behaviour Management (OBM) van de ADRIBA-aanpak.

SAMENWERKING IN ALLIANTIE

Om samenwerking in alliantie succesvol te laten zijn is bewustzijn over de wijze waarop houding en gedrag invloed hebben op het vertrouwen, vooral in situaties van ongelijk gericht belang, heel belangrijk. In deze klantcase hebben we: 1. Procesafspraken gemaakt om een basis voor vlotte samenwerking te krijgen. 2. Afspraken gemaakt over de rolverdeling bij escalaties, waardoor de vertrouwensrelatie niet meer leidt onder belangentegenstelling.

PROCESGERICHT SAMENWERKEN

Met behulp van de aanpak Operational Behaviour Management (OBM) en (ADRIBA) heeft het team nieuw gedrag omtrent procesgericht samenwerken ontwikkeld. De prestatie (dat wordt uitgedrukt in het aantal locaties per jaar) van het team is verdubbeld.

×
Bert Koersem: lachend leiderschapstheater

Nieuwsbrief + kortingscode € 10,- Managementboek

Bert Koersem en het lachend leiderschap

Ook Positief Koersen met je organisatie? Laat je inspireren!

    ×

    Neem contact op