Positiviteit beweegt!

Strategiekaart en OGSM

Duidelijke bedrijfskoers

Een wens van iedere manager & ondernemer: dat het voor iedereen duidelijk is waar het bedrijf voor staat, wat we met elkaar willen bereiken en hoe we daar willen komen. De tijd van dikke strategische plannen is voorbij, we zijn definitief in het tijdperk van de infographics beland.

Overzicht met de strategiekaart

Met een overzichtelijke strategiekaart (of strategy map) kunnen we iedereen laten swipen en scrollen langs de velden die tezamen de koers van het bedrijf helder maken. Een kaart (electronisch of geprint op A1) waarop heel snel duidelijk wordt waar we met z’n allen naar toe gaan. Met aspecten zoals als missie, visie en strategie, maar ook met de minstens zo belangrijke aspecten Leiderschap en Gedrag.

Sociaal en zakelijk

Want.. al is het plan nog zo goed, het is het gedrag wat het ‘m doet. Dus daarom bouwen we de strategiekaart op met een zakelijke kant en een sociale kant. Samen met zo veel mogelijk collega’s inventariseren we ook de strategische stappen die de aankomende drie jaar nodig zijn om de doelen te halen. Zo is voor iedereen duidelijk wààrom we bestaan, wàt we willen bereiken en hoè we dat gaan doen.

De strategiekaart & OGSM specialisten

Joep Firet

Joep Firet. Adviseur en eigenaar Beter Koersen. "Als ik het in een gesprek voor elkaar krijg dat andermans ogen gaan glimmen, dan weet ik dat er echt beweging gaat komen! Dan gaan wij samen koersen. Op weg naar vernieuwing."

Mail Joep
Patrick Steggerda

Patrick's Steggerda. Adviseur en eigenaar Beter Koersen. Hij gelooft sterk in een aanpak, waarbij we de medewerkers en de klanten vragen mee te doen. De crowd weet alles! Organisaties die er nu in slagen om medewerkers optimaal te ‘boeien en te binden’ zijn de winnaars van de toekomst!

Mail Patrick
Stel een vraag

Zelf aan de slag

PDF >>> Met de Factsheet Groeiaanpak Beter Koersen
De markt trekt aan. Organisaties moeten heldere keuzes maken over het benaderen van doelgroepen, de teamsamenstelling, de inrichting van product-marktcombinaties en een mogelijk nieuwe strategische koers. Met het stappenplan van de Beter Koersen Groeiaanpak (GO!) helpen we organisaties deze keuzes te maken. Doel: Groeien door een heldere koers, herkenbaar voor klant en medewerkers. NB: De aanpak is geschikt voor de ESF regeling voor Duurzame Inzetbaarheid. Het doel van Duurzame Inzetbaarheid (ESF 2014–2020) is om mensen langer en productief aan het werk te houden en in te zetten op leeftijdsbewust personeelsbeleid.